Trening w warunkach domowych – moc mięśniowa

źródło: internet

Trening mocy mięśniowej jest stosowany w treningu sportowym w wielu dyscyplinach już od dawna. Pomimo kilku rodzajów treningu tego typu jego cel pozostaje niezmienny – bycie lepszym atletą. 

Moc, ujmując najprościej, to umiejętność pokonania oporu zewnętrznego (np. siły grawitacji) w danym czasie, najlepiej jak najkrótszym.  Można powiedzieć, że trening mocy pozwala nam niejako przetransferować efekty treningu siłowego na nasz performance boiskowy – no bo w końcu to na boisku musimy pokazać efekty swojej pracy.

Jeżeli nigdy nie mieliście do czynienia z tego typu treningiem, może Was zastanawiać niewielka liczba powtórzeń oraz dłuższe przerwy wypoczynkowe. Niemniej jednak trening ten wymaga wykonywania każdego powtórzenia z maksymalną intencją, co zapewniają nam dłuższe przerwy wypoczynkowe aniżeli w standardowym treningu interwałowym.

 

W kolejnym artykule przedstawię propozycje treningu wytrzymałościowego i sposób w jaki można połączyć te wszystkie treningi w mikrocyklu treningowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *